mengarang? hek!!

Assalamualaikum..

Inilah 1st time aku mengrajinkan diri menulis blog..(mimpi ape??)haha..sepanjang siang, dari pagi sampailah ke malam..xtau satu ape yang masuk dalam kepale bile belajar..dahlah mmbute dlm library! hampeh! apsl ek?? mb sebab program YTM last weekend kot..(adoi~~) xpelah..ade hikmah kot..

Exam start 5 ngn 6 january..dekat2x plak tuh! huh! satu subjek mmbace..satu subjek mengira..hmmmmmmmm!! bile time cube mengfokuskn diri (study) ade jek mende yg mngganggu..(ya Allahhh...) plus minus dgn ngntok nye lagik..tu pasal la aku mmbute kt library! ( Noi smpai tergelakkn aku...siot ya Noi! hahahaha! siap letak candy hack itam kt meja aku!)

Ckp psl Noi..hamba Allah yg diberi name Nurul Shazana (klo xsilap eja la kn..) adelah mmbr carrel sebelah dlm library. Heheheh..gi mana si bisa kenal sama dia?? bf die 'Oden' adelah tuan empunya carrel (skang dh abis deg) slalu dok study kt carrel tuh (snng ckp carrel tu bapak die yg punye laa..uahuahuahua) every pagi mesti muke bf die terpacak kt depan library...waaahh!! gile respect! sape sangka mamat jepun celup bercermin mate umpama chicken little (jngn ya marah Oden & Noi) sanggup menghabiskn mase dgn study! smpai satu hari..ditakdirkn aku ngn Noi utk berkawan..kitorng jumpe dlm klas enterprenuership (mase aku kt dip final year)..sejak tulah kitorng kenal smpai skang..seram aku tengok die study! gile tekun! (same cam Oden nye study!) aku kt sblah ternguap2x..haishhh..

November 2008 adalah permulaan dunia baru bagi aku..aku melangkah ke alam degree..ye! aku amek electronic engineering kt MMU major in telecommunications..mb 1st time kot..terasalah amat susah! ya Allah..mcm mane lah aku nk mnghadapi hari2x akn dtng..dh ler sesorng! everything aku buat semua sesorng! huh! bak kate kak Yang ngn Juza 'kawan mmg penting! tapi in terms of asgmnt ngn study' (termenung jap..) tonggang terbalek aku dibuatnye...study nye lain..asgmnt nye lain..(smpai sakit2x badan,tekak,kepale..adoi~~) agak kelam kabut ar kan..semua mende nk rushing! xpe2x..setiap yg terjadi ade sebbnye..Allah itu maha adil..bak kate kak Dayah (usrah..bukan stad! hahaha!) 'nape orng kafir Allah ciptakn diorng cepat pandai? cepat kaye? nape? sebb kite ni sebagai muslim..Allah nk suruh kite lebih berusaha, lebih tekun..supaya kite ingt kt Allah..dgn care kite ingt kt Allah..kite akan lebih dekat ngn Allah..' (rase tenng bile mengenangkn ape yg kak Dayah ckpkn..)

Smlm lagi arr!! gile antu tido! dari petang kt library smpai la mlm kol 11 lebih..pastu bngun jap..then smbung dari kol 2 lebih smpai lah terlajak subuh! (ape nk jadi nehh Fatin Nabilah!!) dhla ym ngn Paten pasal buah hati die! hahahahah! plan nk study after bngun kol 11 tu..HARAM!! khekehhekehkeh! aku bagi gak akhirnya lagu 'LOVE STORY' kt Paten..kesian..kempunan nk dengo lagu tuh..(uhauahuhahua)..menambah2x lah angau die..punye la semngt aku berlari2x gi bilik die..sampai2x die xde! rupenye2x..die dok bershopping2x ngn menah Juza! cis...siot! hahahah! (psstt..Paten..sy terbace ym hang..hehehe)

Cuti krismas ngn awal muharram..aku xbalik..dok la aku sesorng kt EP nehhh..(sob..sob..sob..) nk wt cmner..kang balik JB mmg xla..aku nk blaja! buat penat ulang-alik jek! tadi pas maghrib, aku singgah uptown..borong kopi!! uahauhahu! nk stay up punye psl! (petua dari Hoi ling) klo dh dasar tido tu..mmg tido bute la jawab nye! dulik ape! jnji minum! si Keen ngn Sheydot balik..hmmm..lagi sunyi ar aku..(waaaaaaaaaaahhhhhhh)..Keen dh sombong skang! curang!! smpai ati ko..sedih aku tau..(hahahhaha! next blog aku karang panjang2x just utk ko jek! muahxx!)

anyway..name2x yg ditulis diatas adalah sebahagian name yg terlintas dlm kepale mase mood aku tetibe nk tulis bog..sekian..( baru nk start study nehh..)

Wassalam..


7 comments:

  1. Najlaa said...

    amboi cik adik! mengutuk nampak...huhuhu  

  2. Najlaa said...

    babe, my name is not fateen najlah! pls btulkan. i am fateen najlaa. oh.. aku la sumber inspirasi mu ye?hahaha  

  3. Jeffy said...

    motiff keen dah sombong...~?? haha  

  4. Phaten Nabylah said...

    motif keen dh sombong?? hehahahha! ye arrr..die busy jekkk..kesian kt aku..uahuahauh! xde lah..memain jek ar jeff...just jarang nmpak kelibat die..  

  5. Phaten Nabylah said...

    oooooooooo..NAJLAAA..lerr..ingt NAJLAH...sory2xx..hahhaa!  

  6. Anonymous said...

    khakhkha!! ewah tulis blog seyh skunk!! geli geleman haku!! haha.. poyoo!! ko x huddate siap ko!! ntah!! motipp kin dah sombong!! kahaahka.. tol jepp aku bz kan.. ari2 ngdap muka kO!! hahk n too phaten!! misshh u sayang!! muahhx2!! dok EP sowank2 k!! huahauh..  

  7. Phaten Nabylah said...

    hahhaha!! babe! ur back!! weehee~~~ thnks komen! miss u too!!