PadaMu ku bersujud..

Assalamualaikum..

Salam Maal Hijrah 1430 wahai saudare2x se-Islamku..

Alhamdullilah..semua dh settle! hehe..skrang dh bleh fokus buat mende len! yeahhhhaa..setelah sekian lame meninggalkn blog, skang baru menulis ngn tenang..

Exam start 5 ngn 6 January, dua2x paper susah! hahaha! tapi syukur keatas-Mu ya Allah, aku dpt jugak jawab ngn tenang, yg paling penting aku puas ati jawab dua2x paper..yg dh lepas tu lepas la..xbleh nk wt ape..dh jawab dh pon..skang yg patut buat cume DOA & TAWAKAL je..mudah2x-an segale usaha penat lelah terbalas..amin..

Mase beberape hari sblom nk exm, aku dok melepak stdy kt umah PATEN..stdy ngn JUZA,NYSSA..xpon aku stdy kt EP bawah..ngn DAYAT..tapi sehari sblom exm, aku meninggalkn DAYAT sesorng..kehkehkeh( maap DAYAT..mls nk turun! lolx!)..rasenye dh 3 hari kot xtido mlm..adoi~ serious penat! bukannye ape..bile tido jek, nnti bile bangun mesti menyesal..'ala..apsl aku tido..ape aku blaja tadi? ala..mcm mane nk jawab exmm..?' haishhh..

Tapikn..mungkin berkat niat sempena ngn MAAL HIJRAH nehh..alhamdullilah..semua berjln ngn lancar..mmg aku ade buat niat.. niat nk berubah! (jngn gelak..aku tau spe yg akn gelakkn aku nnti..) xsalah klo ade rase nk berubah,xpelah klo dh orng slalu anggap kite mcm tu,nk wt cmner..at least one step tu dh ade..disini aku nk berkongsi sedikit HIJRAHku..

  1. Jngn Mengumpat! (sedang mencube...)
  2. Jngn buat bende yg sia2x!
  3. Jngn tayang aurat! ( especially rambut, delete semua pics2x yg ade tayang rambut)
  4. Jngn ckp kasar2x ngn mak ayah!
  5. Bnykkn mengaji! (betulkn bacaan & tajwid, bace terjemahan)
  6. Bnykkn amalan sunat! (puase..solat sunat..)
  7. Study smart!
  8. Jngn membazir!
  9. Cukupkn solat 5 waktu! ( yg tinggal segera qadaq)
  10. Buat baik dngn semua orng walaupon orng buat taik ngn diri nehh...
  11. Jngn mencarut!
Ya Allahh..tu la niat aku..azam aku..Hijrah aku..wahai kawan2x..sekiranye korng nmpak aku melepasi batasan dari ape yg aku dh senaraikn...tolonglah ingt2xkn aku ehh..same2x kite mengingtkn..amin..

Sambil2x melayan lagu nehh..afgan-padaMu aku bersujud..tetibe rase sunyi ati neh..kosong..(tu la bynk sngt dosa! hehehe).. smlm punye newspaper, front page..psl ISRAEL LAKNATULLAH..kesian ayah pada 3 orng anak, Magdi al-Samuli yg meratap kematian 3 orng ank nye sebb kne bom ngn tentera
ISRAEL LAKNATULLAH..
.renung2x kn lah ape yg terjadi dgn saudare se-Islam kite kt Gaza..kite kt sini enjoy bergelumang dosa...orng2x Islam yg kt Gaza tu kne tempiasnye..mungkin kite xrase ape2x sebb dh biase hidup ngn dosa dan xrase takut langsung ngn balasan Allah sebab kite xrase lagi mcm mane rase nye balasan Allah..mungkin jika suatu hari nnti..mane la tau..Allah ckp KUN je..Malaysia jadi mcm Gaza..time tuh la baru terkial2x nk carik sejadah..nk blaja bace Quran..nk ingt sapetu ALLAH S.W.T..astaghafirullahhalazim..anyway ALLAH MAHA ADIL..dgn mase yg ade neh la kite masih ade peluang nk berubah..xpe..berubah slow2x..jnji kite ade rase nk jadi Muslim Terbaik..(pernah x korng terpikir atau tertanye pade diri sendiri..'kenape aku dipilih jadi orng Islam?' haaaaa....soklan neh khas utk orng2x yg tau bercakap,mengutuk tapi xtau nk buat..terer sngtkn bab2x Dunia2x nehh..jawablahh!)..


Mari same2x kite renung2xkn lirik lagu neh..Afgan-PadaMu ku bersujud..

Kumenatap dalam kelam
tiada yang bisa kulihat
selain hanya namaMu, ya Allah

Esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari
segala fitnah

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hambaMu yang selalu bertaubat

Ampuniku ya Allah
yang sering melupakanMu
saat Kau limpahkan karuniaMu
dalam sunyi aku bersujud

~{}~

Esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari
segala fitnah

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hambaMu yang selalu bertaubat

Ampuniku ya Allah
yang sering melupakanMu
saat Kau limpahkan karuniaMu
dalam sunyi aku bersujud

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hambaMu yang selalu bertaubat

Ampuniku ya Allah
yang sering melupakanMu
saat Kau limpahkan karuniaMu
dalam sunyi aku bersujud
padaMu



*smbil leka menulis..jam dh pukul 1.50pm! haishh..bnyk mende nk buat neh..

wassalam..




1 comments:

  1. Anonymous said...

    niat hijrah yg baek kerana Allah. hijrah yg kpd yg lebih baek dan positif. insyaAllah dberkati.

    nota kecil: jgn risau psl org pndpt negatif org laen ya. :-)